Total Pageviews

Tuesday, February 5, 2013

Perjuangan Kehidupan

Hidup itu adalah rangkaian perjuangan demi perjuangan.. Maka jgnlah ada yg menyerah berputus asa dan menganggap perjuagan hidup adalah satu sia-sia..
Tetaplah tegar meski yg lain berguguran ..
Tetaplah senyum meskipun perjuangan ini terasa pahit dan berliku..
Kerana DIA tidak akan mensia-siakan perjuagan kita..

Pemanduan di atas lebuhraya kehidupan tidak selalu lancar sebagaimana yg di rancang.. Usaha menggapai impian tidak selalu di payungi langit biru nan cerah. Malah, kadang2 terpaksa merentasi badai,air mata,keringat dan darah.. Kejayaan dan kegagalan silih berganti menghasilkan warna pd kanvas kehidupan.. Cantik atau hodoh,bergantung usaha dan kerja keras kita..

Ku haruskan tanamkan semangat ini dan ku harus Redha dengan apa yg ditentukan dalam kehidupanku..
Memang payah,berat,perit,sayu untuk menerima semua ini..Untuk menggalas satu tanggungjwab yang begitu besar yang belum tentu lagi orang di luar sana mampu menggalas seperti aku sekarang..aku gembira dan bersyukur sebab kadang2 aku berjaya merentasinya.. tapi kadang2 aku rasa begitu kerdil untuk menerima semua ini..

Takdir kehidupan adalah penentu segalanya dalam kehidupan aku..Menggalas tanggungjawab sbagai ibu,bapa,anak,balu,wanita dalam satu masa yg sama bukan satu perkara yang mudah apatah lagi memerlukan kewangan yang begitu kukuh untuk semua ini..

Ku tiada kerja.. ku tiada gaji tetap.. ku hanya berharap pada perniagaan onlineku untuk mengharungi semua ini..kadang2 ku sedih bila satu hari melihat kesenangan orang lain yang tiada masalah.. tapi ku cuba pujuk hatiku bahawa ku yakin dengan janji Allah.. In Shaa Allah pelangi akan muncul selepas hujan..

Ya Allah,
Ku tahu permulaan hidupku tidak seindah mana,
Namun berikan pertengahan hidupku ini peluang untuk diriku mengumpul dan melakukan kebaikan demiMu, Dan pengakhiran hidupku nanti dengan kebaikan dariMu Ya Allah.

Hidup tanpa perjuagan adalah keaiban..

No comments:

Post a Comment