Total Pageviews

Monday, July 4, 2011

Pertemuan & Perpisahan..


Untuk Abg...

Pertemuan Kita Di Suatu Hari...
Menitiskan Ukhwah Yang Sejati...
Bersyukurku Ke Hadrat Ilahi Di Atas Jalinan Yang Suci...
Namun Kini Perpisahan Yang Terjadi...
Dugaan Yang Menimpa Diri..
Bersabarlah Di Atas Suratan...
Kau Tetap Pergi Jua...
Kan Ku Utuskan Salam Ingatanku...
Dalam Doa Kudusku Sepanjang Waktu...
Ya Allah Bantulah Hamba Mu...
Mencari Hidayah Daripada Mu...
Dalam Mendidikkan Kesabaranku...
Ya Allah Tabahkan Hati Hamba Mu...
Di Atas Perpisahan Ini...
Senyuman Yang Tersirat Di Bibirmu...
Menjadi Ingatan Setiap Waktu...
Tanda Kemesraan Bersimpul Padu..
Kenangku Di Dalam Doamu..
Semoga Tuhan Berkatimu...


Setiap pertemuan pasti ada perpisahan..sebenarnya jika ada seperti ini aku rasa seperti xnak ada pertemuan kerana selepas itu pasti ada perpisahan..Ya Allah ku sgt menyayangiNYA kenapa harus terjadi begitu pertemuan yg baik dan berakhirnya perpisahan yg baik yg telah ditakdirkan oleh Allah untuk diriku..dengan itu juga lah berakhir dengan kesedihan yg teramat sgt dan meruntun jiwa..

Jika ditakdirkan dalam hidup ini aku dapat memilih aku tidak akan sesekali memilih pertemuan..tp apakan daya aku hanya insan biasa..insan makhluk Allah yg menumpang hidup di dunia yg penuh pancaroba abad ini..Sudah ramai org yg kusayangi & kukasihi berpisah dgnku utk selama2nya dan takan kembali lg..Rasanya teramat sedih...hati yg sakit..jiwa yg selalu memberontak wlpun aku masih ada ruang tidak berpisah dgn adik beradik yg lain lg..Tapi satu ketika nnti pasti aku akan pergi meninggalkan mereka @ mereka pergi meninggalkanku jua...berlaku lg perpisahan tanpa aku mengetahu bila datangnya & di jemput oleh ALLAH..

Perpisahanku bersama suami tersayang sungguh berat utk diriku..apatah lg aku mengenal abg selama 11tahun wlpun hanya 2 tahun 7 bln bergelar isterinya..sejak bertemu segala suka & duka kami berkongsi bersama sehingga saat dia menghembuskan nafas yg terakhir..Ya..dialah SUAMIKU,TEMANKU & SAHABATKU...yg tiada penggantinya..AL-FATIHAH..

Tapi sekarang semua hanya tinggal kenangan..kenangan yg terpaksa aku bentengkan & kekalkan dalam diriku kerana AKU TERLALU SAYANGKAN & RINDUKAN dia..:(..Sejak permergian abg dlm diri ayg skrg hanya ada kesedaran, ketaatan,keikhlasan, kepatuhan, keinginan, kesabaran, kecintaan, ketabahan, kesyukuran & keberanian semua hanya utk Allah & juga utk abg...INsyallah akan diperkekalkan..


Firman Allah dalam surah al-Baqarah ayat 155 hingga 156 yang bermaksud :

“Demi sesungguhnya ! Kami akan menguji kamu dengan sedikit perasaan takut (kepada musuh) dan (dengan merasai) kelaparan, dan (dengan berlakunya) kekurangan dari harta dan jiwa serta hasil tanaman. Dan berilah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar, iaitu orang-orang yang apabila mereka ditimpa oleh sesuatu kesusahan, mereka berkata : “Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali.”

Dan firman Allah dalam ayat 157 yang bermaksud :

“Mereka itu ialah orang-orang yang dilimpahi dengan berbagai-bagai kebaikan dari Tuhan mereka itulah orang-orang yang mendapat petunjuk hidayah-Nya.”

2 comments:

  1. sayu setiap kali membaca entry akak...sabar ye kak...semoga rohnya ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman...Amin...

    ReplyDelete
  2. bersabar,redha dan kuatkan semangat k...

    ReplyDelete