Total Pageviews

Monday, October 17, 2011

No one is perfect...


A) Setinggi mana pun bidang akademik kita di dunia..
B) Sebesar mana pun pangkat kita dlm pkerjaan di dunia...

KERANA KITA BUKAN SEMPURNA...
So tak perlulah untuk mencari KELEMAHAN org lain jika anda mempunyai item A & B didunia kerana anda pun tidak sempurna dan sentiasa di bawah...
...
Siapa yang di atas HANYA DIA MAHA PENCIPTA...kita cuma HAMBA..:)
So renung2kanlah wahai ummat tak semestinya apa yang anda buat itu sempurna dan anda nak orang lain FOLLOW apa yg anda buat..tapi HAKIKATNYA anda lebih lagi tak SEMPURNA..:)

Sesekali BISIK di QOLBU SEMPURNAKAH DIRIKU? ^________________^
 

Erm..xpe saya mesti abaikan apa yang mereka kata..Sekarang saya ada 3 jalan yang perlu saya jaga seperti menatang minyak yang penuh..

1.jalan kehidupan saya bersama puteri tersayang
2.jalan bersama keluarga saya
3.jalan bersama keluarga suami saya..

ketiga jalan ini amat penting bagi saya..cuma kadang - kadang saya berada di dalam dilema jalan yang manakah harus saya utamakan dahulu? sukar sebenarnya untuk menuju ke sesuatu jalan/destinasi apatah lagi jika ada kaitan dengan ukhuwah...Ahhh,,,tension pun ada...:( Tapi saya tahu saya seorang yang KUAT...ya MESTI KUAT..mungkin pada mereka saya tidak begitu sempurna untuk hidup didunia ini tapi InsyaAllah saya akan sentiasa perbaiki kelemahan diri saya tapi bukan untuk mereka untuk Sang Pencipta Allah S.W.T..

Untuk puteri saya pulak saya akan sentiasa melatih diri dia supaya menjadi cekal & kuat..saya taknak dia melalui pengalaman pahit seperti saya..biarlah dia membesar dengan pengalaman yang baik - baik sahaja..InsyaAllah hanya puteri yang sentiasa menemani saya hingga ke syurga bersama suami tersayang..

Note : Untuk menjadi IBU Tunggal yang berjaya di dunia & akhirat kita mesti KUAT...

 

No comments:

Post a Comment