Total Pageviews

Sunday, February 19, 2012

Update..huhu

Assalamualaikum sahabat sekalian...

Erm kekok rasanya nak menulis semula. Dah lama blog ni terbiar dan terumbang ambing keadaannya.(pssstt xde la lama sgt pun tapi ada saja sahabat - sahabat yang inbox di facebook rindu ingin membaca blog Sinar cinta Ilahi.. Maaf kan saya jika sahabat semua rasa membazir je follow blog ni tapi jarang - jarang sekali update. Saya bukan sengaja, cuma saya kekurangan masa dan kekurangan tenaga untuk menulis...:)

Kekurangan masa?

Allhamdulillah dengan rezeki yang tidak di sangka - sangka di atas pemberian Allah saya beryukur sangat - sangat..Secara serius, saya teramat suka dengan kerja dan pernigaan online yang saya lakukan sekarang walaupun masa yang amat terhad dek kerana teralu  sibuk dengan urusan - urusan di luar sana..urusan - urusan yang selalu membuatkan saya terfikir untuk maju lebih kehadapan tanpa rasa erti penat dan jemu..Allah tahu di  setiap kemampuan hambaNYA. Masa itu EMAS..kita yang mengatur masa untuk menghadapi segala kehidupan kita seharian sebagai hamba di sisiNYA..Demi masa semuanya akan terasa sangat indah jika kita pandai menghargai masa Insha Allah..Didalam kesibukan dan kekurangan masa setiap hari saya tidak boleh lari dengan segala ujian/dugaan yang di beri secebis oleh Allah untuk saya merasakanya..sedih..pilu..tragis dengan keadaan sekeliling membuatkan saya semakin hari semakin kuat dan tabah untuk meneruskan kehidupan bersama puteri di kasihi..Bumi mana yang tidak di timpa hujan kan..begitu juga dengan airmata seorang hamba yang di gelar Puan Normala Binti Taib tidak pernah kering dari kelopak matanya..Lagi banyak saya menangis lagi Allah sayangkan saya dan saya perlu bersyukur..

Hidup memang penuh cabaran apatah lagi dalam dunia perniagaan..samaada dalam perniagaan secara online..secara offline dan sebagainya..ada saja hamba - hamba yang cemburu iri hati dengan persaing masing - masing..Lumrah kehidupan sifat sebegitu hanya untuk manusia yang menggunakan mata hati untuk memikir bukannya menggunakan akal yang di beri oleh Allah dan salurkan ke hati untuk mendalami sesuatu perkara..Subhanallah..moga mereka semua mendapat hidayah dariNYA..

Kekurangan Tenaga?

Tidak di nafikan saya di lahirkan sebagai seorang wanita..wanita yang lembut didalamnya tapi luarannya agak - agak kasar sedikit..hihi..siapa yang tak pernah mengeluh letih..penat..sakit badan dan sebagainya kan..begitulah saya setiap hari rutin harian dengan kerja saya..berniaga online..nak uruskan rumah..nak uruskan agen - agen..nak uruskan anak dan sebagainya semuanya di galaskan seorang diri..so secara tak langsungnya dengan sendirinya saya gelarkan diri saya 'SUPERMAK' boleh tak gitu..hihih..:)

Tenaga seseorang hamba sebenarnya datangnya dari hati dan terus di rangsang oleh minda kita..kalau hati selalu mengeluh tak larat...letih...dan sebagainya dan minda pulak memainkan peranan untuk memikirkannya secara tak langsung seluruh anggota badan kita terikut - ikut sekali bersama hati dan minda..tapi berlainan dengan saya..lagi saya letih saya rasa lagi semangat nak buat kerja dan sibukkan diri dengan itu tak saya todak selalu terbayang - bayang wajah arwah suami di mata dan menangis..saya taknak terlalu memikirkannya..hidup perlu diteruskan dengan amanat yang telah di tinggalkan oleh insan tersayang..bukti kasih sayang kami berdua..dia tetap berada dalam hati saya tidak kira di mana saya berada..saya yakin dia pasti tersenyum dan berbahagia di sana.. Insha Allah sayang ummi akan pertahankan HAK sebagai isteri dan dan ciri - ciri wanita solehah untuk abg di sana..abg tido la disana dengan tenang yer sayang..

Banyak perkara sebenarnya saya nak bercerita..tapi ntahlah jari nie rasa terketar - ketar untuk menaip kisah selanjutnya..kisah yang terlalu menusuk hati saya sempena tahun baru 2012..pasal puteri saya pulak semakin hari dia semakin  aktiflah sangat..huhu..ada saja agenda dia setiap hari..setiap hari ada perkara baru yang
di buatnya..tak di nafikan setiap hari dia kena marah dengan saya..hihihi...si cilik yang banyak membebel itu bila marahkan dia..dia bebelkan kita balik..hihi..tapi dia comeikan..anugerah Allah yang tak ternilai buat saya..sikap dia yang friendly pergi kemana saja pun orang suka padanya...kerana dia pun suka pada orang...hahaha..sekarang dah pandai mengeja ABC..Alif..Ba..Ta..One Two Three.. dan 2,3 no 1 xdak..hahaha..hobi dia juga suka drawing dimana - mana dia sempatlah..sayang ummi sorang nie sampai dinding rumah pun dia contengkanya...

Itulah fitrah kelahiran hambaNYA di muka bumi ini..anak adalah amanah Allah yang dipertanggungjawabkan kepada setiap ibu bapa untuk mendidik dan mengasuh mereka supaya menjadi insan berguna. Zuriat bukan sekadar penyambung warisan tetapi bukti kekuasaan Allah. Anak anugerah Allah yang amat istimewa bagi suami isteri dalam kehidupan berumahtangga. Malah, setiap pasangan berkeluarga memang impikan anak untuk menyerikan institusi rumah tangga mereka. Itu sudah menjadi satu keinginan semula jadi yang Allah ciptakan dalam sudut hati setiap manusia...tetapi sekarang anugerah Allah itu saya perlu pikul dan galas seorang diri kerana Allah yakin yang saya pasti boleh melakukan tanpa suami di sisi..Insha Allah..

I'm SUPERMAK for Nur Hasya Sofea...^________^

No comments:

Post a Comment