Total Pageviews

Thursday, June 23, 2011

Nasi Lemak...


Alhamdulillah kemarin hari yg ke-20 aku berposa sunat Rejab..sejak dari pg lagi mulut nie asyik ngomel hari nie nk berbuka posa dgn nasi lemak BANK RAKYAT...nasi lemak bank rakyat (mksud aku nasi lemak yg jual kt kaki lima bersebelahan bank rakyat)..

Nasi lemak bank rakyat adalah nasi lemak kegemaran abg..selalunya setiap hari selasa @ rabu aku dgn abg pasti akan mkn nasi lemak bank rakyat..sbb kami selalu kuar shoping brg2 keperluan cuma hari selasa & rabu sbb abg terlalu memahami hatiku yg x suka dgn tmpat yg crowded..

tepat pkul 5.30ptg time balik keja aku pun singgah lah dkt destinasi yg ditujui..bila smpai aja kereta pun dh berhenti spontan aku berkata..."abg nk lauk apa? ayaq apa abg nak? SubhanaAllah aku bercakap seorg diri lg..airmata gugur lagi..Allahuakhbar..(Begitu terpengaruhnya aku dgn dia)..wlpun kakiku berat aku gagahkan jugak turun membeli nasi lemak bank rakyat (mmg dh familiar nasi lemak 2)

Turun aja adik 2 terus bertanya.Hai akak sorang aja hari nie mana abg? Kelu lidah tnpa berkata...berat mulut utk mengatur bicara...erm abg dah meninggal 3 mggu lepas sbb sakit kanser lypmhoma!!!! full stop adik 2 pun terdiam tnpa bertanya apa2 lg (mgkin dlm hati dia pham keadaan aku)

Smpai di rumah utk waktu berbuka...dgn seorang diri aku berbuka puasa..hasya paksu dia jaga sbb tok & tokwan pergi surau...2 bungkus jugak aku mkn dgn air teh ais yg di beli td..hampir selesai aja mkn aku hairan kenapa aku mkn nasi lemak dgn tangan nie..selalunya aku mkn dgn camca hanya abg aja yg mkn dgn tangan...SubhanaAllah seolah2 spt dia berada dlm diriKU..aku termenung seketika betapa besarnya kuasa Allah..Terima Kasih Ya Allah krn memahami diriku yg terlalu Rindukanya...AL-FATIHAH...

Dulu klau kami mkn nasi lemak abg selalu berkata wlpun nasi lemak nie sedap tp sambal tumis dia x blh lawan smbal tumis arwah tok abg...sambal tumis arwah tok abg mmg tip top 1st class mak pun x pndai buat..no 2 sambal tumis ayg buat la..tp klau smbal tumis ayg buat abg suka smbal tumis ikan bilis aja...hehe..pastu aku pun mula la mengomel "abg nie sikit2 tok abg..sikit2 tok abg haishhh...ye la ayg masak x sedap mana blh lwn masakan tok abg..ayaq tangan masing2 x sama la abg oiiii...

Tu la abg teringat sungguh kt tok abg.."ayg klau ditakdirkan abg mati dulu ayg jgn lupa tanam abg sebelah tok abg tau..ingat pesan abg nie...ish abg nie dak la ayg rasa ayg mati dulu sbb sblh family ayg semuanya mati umo muda..tgk arwah mak.abah tok tokwan dan yg lain..rasanya ayg mati dulu dari abg...klau ayg mati dulu ayg izikan abg kawin lain tau tp klau abg mati dulu..InsyaAllah ayg kan setia dgn abg...(msh segar lg gurauan kami tiap kali mkn bersama)

Tp ayg abg rasa abg yg nak mati dulu..rasa mcm x lama dah...Dah ckup ka bekalan abg oii klau nk mati dulu...heheheh...itulah la gurauanku...Rupa2nya dalam gurauan itu sebenar sekarang menjadi kenyataan sekarang...Allahuakhbar...

No comments:

Post a Comment