Total Pageviews

Thursday, June 23, 2011

Ya Allah Rindunya...

Ya Allah aku terlalu rindu padanya..Dulu sblm tido jika aku ada masalah aku pasti mengadu padanya..aku pasti bercerita padanya.aku pasti menangis sambil memanggil nama "MAK" skrg bila aku bersedih hanya panggilan 'ABG' aku sebut tiada lg panggilan 'MAK'..Ntah kenapa hati nie rasa sayu sgt hari nie semalaman tidak dpt tido..

Dulu jika abg ada klau ayg x dpt tido kita mesti menonton tv bersama2..sekali dgn hasya x tido sbb dulu hasya selalu tido lambat kita selalu gilir2 jaga hasya sblm tido..sejak umo hasya 6bln katil di bilik kita hanya utk ayg dan hasya aja..bila ayg bertanya awat abg x tido dlm bilik nie? hasya bg tido kt katil dia..abg kata xpa la biarlah hasya tido dgn ayg..abg pun bkn tido lelap sgt sbb sejak akhir2 nie abg x blh tido..ayg tido la biar abg tgk hasya stgi takut dia jatuh katil pulak...abg tahu ayg letih balik keja ayg memasak,membasuh,mengemas bg settle semua pastu manghadap komputer pulak tgk order2 customer...abg xpa esk keja ptg blh bangun lewat...

Begitulah kasihnya seorg abg padaku dia x pernah merungut jika aku bangun lewat sbb dia sentiasa memahamiku..bila aku buka aja mata pasti dh terhidang kuih dgn nasi lemak di dapur..spt biasa dia akan mengambil tugasnya memandikan hasya..semasa hidupnya aku blh bilang dgn jari brp kali sgtlah aku mandikan hasya yg lain tntg hasya semua dia yg buat sbb dia terlalu sayangkan princess kami..terlalu jagakan kebersihan dan kesihatan hasya..

Teringat lg tatkala doktor mmberitahu yg hasya menghidap pnyakit Torticolis dia la adalah org yg plg risau sgt...nk cepatkan rawatan supaya bg anak dia cepat sembut..katanya anak kita dah la ppuan abg xmau tgk anak kita x cantik..biarlah dia cantik mcm ayg baru abg rasa bahagia memiliki bini (isteri) & anak yg cantik..Setiap pg bila bangun tido jika hasya xda rawatan fisioterapi mesti dia yg akan buat fisioterapi dkt hasya aku x pnah buat lgsung sbb dia x harapkan aku buat...

Tatkala hasya demam aku batuk dia la yg paling kalut sekali..bawakan ubat & paksakan aku mkn ubat smpai kt tempat tido sbb dia tau aku jenis susah nk mkn ubat..jika aku letih dia yg selalu akan picitkan aku begitu jugak dgn hasya tiap mlm dia psti menyapu minyak ke seluruhan bdan hasya..katanya takut hasya lenguh bila tido sbb hasya tido buas...hehehe...

Aku terlalu rindukan saat itu..

1 comment:

  1. tabahkan hatimu wahai adikku.. semoga kalian berdua bahagia di syurga abadi...... kuatkan semangat mala....

    ReplyDelete