Total Pageviews

Saturday, July 30, 2011

One Day..(part 3)

29/7/2011

Hari berlalu begitu pantasnya..dari masa setahun perkenalan sekarang sudah masuk tahun kedua..tapi antara kami tidak pernah bertemu..Aku rasa semakin hari aku semakin rindu padanya..Jika dia tidak "sms" @ call perasaan rindu itu akan terus muncul..adakah ini dinamakan 'CINTA'...Cinta remaja yang berumur seawal 20an....Alhamdulillah akhirnya kami bertemu seperti yang telah ditetapkan iaitu 2/2/2002..Tarikh yang agak unik dipilih olehku..

Di restoran City One Alor Star City Plaza pertemuan pertama kami..Masih aku ingat lagi ketika itu jam hampir pukul 4.00ptg..sepatutnya perjanjian untuk bertemu pukul 3.00ptg..Mata aku terkebil - kebil menunggu jejaka yang selama ini tidak pernah bersua muka muncul..aku cuba call tapi tak dapat..Dalam hati ini rasa macam ada perkara yang berlaku...Seperti yang kami janjikan aku mengenakan baju berwarna merah hati seluar hitam dan dia mengenakan t-shirt berwarna biru seluar biru...

Akhirnya muncul jejaka yang ditunggu oleh aku..Tapi aku kehairanan sebab melihat ada dua jejaka yang memakai t-shirt biru dan seluar biru..Dalam hati berkata yang mana satukah ia..tengok dari susuk tubuh lebih kurang aja seperti apa yang pernah di beritahu sebelum ini..Mereka berdua pun datang padaku dan salah seorang menyapa diriku.."boleh saya bertanya awak nie suria @ sue ke?" aku membalasnya "ye saya" aku berkata..duduklah dah lama saya menunggu call pulak tak dapat..salah seorang daripada mereka membalas pertanyaanku..Sebenarnya kami datang dengan motor kebetulan dalam perjalanan ke sini hujan lebat..sebab itu lambat sikit sampai ke sini..Maaflah yer kerana membuatkan awak menunggu dengan lama..Oh..takpe saya faham (dalam hatiku still lagi berteka teki yang mana satu hafidzol)

Erm...kalau tak keberatan boleh saya tahu yang mana satu hafidzol..saya pun dah confius sebab kamu dua orang pakai baju warna yang sama...salah seorang daripada mereka ketawa..Kalau awak pandai awak teka la yang mana satu..Erm..sukar saya nak teka sebab dari segi gambaran yang diberi lebih kurang aja...(peliknya aku hanya seorang aja yang bercakap yang lagi seorang hanya tersenyum tanpa berkata apa - apa)

Awak sebentar yer kami ada hal nak bincang kejap..dalam 5 minit kami datang balik ok..Erm...ok lah...Selepas 5 minit berlalu hanya seorang aja yang datang padaku...Masa dan ketika itu dua gelas fresh orange dah habis ku minum dan akan order untuk fresh orange yang ketiga...Datanglah jejaka yang cakap banyak tadi..Sebenarnya sayalah hafidzol yang tadi itu kawan sebilik dengan saya namanya safarin orang Changloon...Ooo...selamat berkenalan En.hafidzol..hehehe..selama nie kita hanya sms dan berbual aja kan so sekarang dah bertemu kita untuk sekian lamanya...sekejap aja dua tahun perkenalan kita tanpa bersua muka..

Oh ya..kemana kawan awak yang lagi seorang itu pergi...Sebenarnya dia pun ada temujanji dengan seseorang kat sini..so saya pun ajak dia temankan dan kami datang sekali sekarang dia dah pergi jumpa dengan kawannya..Awak..kalau saya panggil awak "sue" boleh tak? saya rasa lebih lembut dengan panggilan itu..Oh..boleh aja so saya nak panggil awak apa pulak? Kalau awak rasa tak sengan @ malu boleh aja panggil saya dengan panggilan abg (dalam nada ketawa)..Oh no..saya rasa belum lagi sampai ke tahap itu...hihihi...saya just panggil awak hafiz aja k..boleh ke? hafiz & sue...sue & hafiz..alahai sue macam mana nak gabungkan rasa macam susahlah pulak...

Hah? gabungkan apanya? gabungkan nama kitalah...Uish!! awak fikir sampai tahap itu sekali..jap saya fikirkan..."SUEHAFIZD' ok ke?..ok la kot..hahahha..Erm...Sue..awak cantiklah..rambut awak pun cantik..lurus aja..hitam pekat..hidung awak..ermm..memang anugerah Allah (masa nie saya belum sepenuhnya bertudung agak jahil sikit masa nie..hehehe)..Ye ke? malulah pulak saya..Dalam keriuhan kami berkongsi cerita akhirnya datang waiter dengan membawa fresh orange yang ketiga..waiter itu sambil berkata..hai cinta fresh orange ke kak oiii...hihihi..aku hanya tersenyum...

Jam hampir menunjukan pukul 6 petang..akhirnya aku bersuara..awak dah hampir pukul 6 petang saya rasa dah lama kita bertemu lagipun saya belum solat asar lagi...saya rasa nak berundur dululah...nanti kan makcik saya risau jika saya balik lambat..Erm..ok la sue jap saya call kawan saya 2...Tapi sue bila pulak kita akan bertemu..InsyaAllah kalau ada jodoh dan ditentukan oleh Allah kita pasti bertemu yer...Tapi saya rasa macam nak bertemu awak setiap hari...(aku tersenyum)..hihihi tak bolehlah sampai setiap hari sebab umur kita kan masih muda so banyak lagi benda yang perlu kita perbaiki...(Dia diam seketika)..Hafiz kawan awak safarin dah sampai..eloklah kita berundur yer..Hati - hati bawa motor 2 yer...Awak pun sue hati - hati drive keta 2 yer...InsyaAllah jangan risau ok sebab rumah saya dekat aja..kalau hujan pun saya tak risau..tapi kamu berdua kan datang dengan motor kalau hujan susah jugak kan..Ok la nanti kita jumpa lagi...Asslammuailaikum..kami pun berlalu pergi sambil tersenyum....

============ TO BE CONTINUE ===================

No comments:

Post a Comment