Total Pageviews

Tuesday, September 11, 2012

Kisah Hati..

Hatiku hatimu
Menjadi satu cinta
Ku rasa hadirmu menyempurnakan aku
Tapi cinta bukan milik kita
Semua harus berakhir

Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini
Mungkin kita bersama
Nanti di atas sana
Biar ku setia menjaga cintamu
Selamanya
Tapi cinta bukan milik kita
Semua harus berakhir
Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini
Mungkin kita bersama
Nanti di atas sana
Biar ku setia menjaga cintamu
Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini
Biar ku setia menjaga cintamu
Selamanya...

Sejak kebelakangan ni setiap hari boleh dikatakan berpuluh kali dengar lagu nie.. setiap kali dengar airmata mesti mengalir tanpa sedar.. sekejap saja masa berlalu begitu pantas kenangan pahit pergi ditiup oleh angin dunia.. hidup ini perlu diteruskan walaupun orang yang paling ku sayang sudah tiada lagi disisku.. Ye life must be go on..:)

Kini hidupku daripada orang biasa yang tak pernah di kenali suatu ketika dahulu dari seorang gadis kampung yang agak pemalu dan pendiam.. kini alhamdulillah aku mempunyai ramai sahabat di alam maya.. walaupun kami semua tidak pernah ketemu tapi ku yakin sahabat alam mayaku lebih mengetahui isi hatiku kini,,Masa merupakan pembunuh usia yang bertindak tanpa aku sedari.. oleh itu aku harus hargai masa yang ada sekarang untuk ke jalan - jalan yang di berkatiNya.. yang pergi tetap tidak akan kembali kita yang masih bernafas harus meneruskan kehidupan seperti biasa dan secara tak langsung menyampaikan doa kita di dunia ini untuk mereka di alam sana termasuk suami yang di kasihi..Al - Fatihah..

Hidup sebagai ibu tunggal (balu) banyak dugaan dan pancaroba dunia.. ku harus kuat dan tabah untuk merenangi semua ini.. anggaplah ia sebagai lautan luas yang perlu ku renang ke penghujung dunia walaupun ombak badai datang menerpa tapi ku yakin jika hati dan diri kita sentiasa berserah pada Allah, Insha Allah, Allah akan sentiasa Menjaga kita tak kira di mana kita berada kerana kita semua dalah makhluk ciptaaNya...

 Ramai yg bertnya "mala belum bersedia mencari pengganti ke?
sy menjawab pengganti apa? sy bukan kereta yg perlu digantikan dgn tayar baru bila pecah.. gantikan minyak enjin baru bila perlu dan lain2.. sy manusia yg mempunyai hati dan perasaan.. Ye jodoh itu rahsia Allah.. jgn kita ingat jodoh aja rahsia Allah tp kita perlu ingat Mati itu pun rahsia Allah.. biarla sy persiapkan diri utk menuju kematian bkn menuju kebahagian utk kali kedua.. tapi jika di takdirkan cinta kedua sy hadir biarlah ia hadir secara natural dan hadir kerana Allah bkn krn desakan duniawi... Insha Allah cinta sy masih kuat utk suami tercinta..


Saya sangat gembira dan bahagia dengan kehidupan sy sekarang bersama anak di sayangi.. Puteri tercinta dari benih - benih cinta yg subur di dalam rahim sy kini telah semakin membesar tanpa kasih sayang seorang lelaki.. tapi sy tahu suatu hari nanti puteri sy akan mengerti apa yang berlaku dan sy yakin dia juga akan jadi sekuat dan setabah sy nanti..Insha Allah..

Abg,, ummi rindukan kamu dan selalu bercakap dgn kamu.. ummi harap kamu mendengar segala keluhan ummi dan bait - bait cinta ummi utk kamu jika di izinNya.. Insha Allah abg nantikan ummi di syurga ya.. :)

5 comments:

  1. Assalammualaikum...

    Kak mala, semoga terus tabah dan tegar dalam meniti perjalanan hidup ini.

    ReplyDelete
  2. :"( k pae phm perasaan mala...kita sm2 tabah ye..

    ReplyDelete
  3. insyaAllah kak mala akan bertemu kekasih hatimu nanti..

    ReplyDelete
  4. sedihnya akak baca entri ni,semoga adik tabah menghadapi dugaan maha berat ni... adik mmg kuat dan tak ramai org yg sekuat dan setabah adik di luar ni...

    ReplyDelete
  5. Salam Mala. Setiap sesuatu yang Allah duga, pasti ada hikmahnya.... Cuaca tak selalu mendung, mentari kan pasti menjelma. Hari ini duka, InsyaAllah esok bahagia....

    ReplyDelete