Total Pageviews

Saturday, April 7, 2012

Abg...ur wife SUPERMAK ler!!

Abg................ jangan abg tidak percaya ummi roudtour bersama lori 5tan...ummi supermak kan...supermak abg dan hasya sofea.....miss u sayang.....:(

dah lama tak update blog hari nie saya cerita tentang kisah perjalanan saya semasa roudtour bersama lori 5 tan pada 19march yang lalu..pengalaman yang saya sendiri tidak sangka yang saya mampu meneruskan tanpa suami di sisi.. Alhamdulillah...psssssttttt...abg ada kan masa itu..:)

berkat kesabaran saya dan segala tomahan dari orang sekeliling saya sahut cabaran mereka untuk membuktikan yang saya seorang perniaga yang bukan hanya hangat - hangat tahi ayam...saya betul - betul nak berjaya kerana itu adalah impian suami saya yang di kasihi..tika dulu kami jatuh bangun bersama dalam apa jua perniagaan yang kami cuba ceburi tapi kami tak pernah goyah cuba dan cuba sehingga suami saya menghembuskan nafas terakhir.. akhirnya saya bangun dengan semangat yang baru untuk meneruskan perjuangan beliau..

seronok sebenarnya masa hari perjalanan roudtour itu walaupun dari segi fizikalnya saya sangat letih tapi itu telah mengajar saya tentang erti kepayahan untuk menjadi seorang wanita yang berjaya."nak senang lama kena susah pun lama tau".. nasib baik saya mempunyai sahabat - sahabat yang telah membantu saya dari perjalanan kami bergerak dari kedah sehingga selamat pulang... terima kasih pada Puan hasnieta dan suami serta geng - geng lori yang very sporting habis.... Sungguh licin perjalanan Allah yang di aturkan pada kami.. Allah mempermudahkan segala urusan saya semasa roudtour hari 2..

pukul 4 petang bertolak dari kedah dalam mengharungi hujan yang sangat lebat dalam perjalanan (hiighway) kesana..dengan teletah nur hasya sofea yang tak pernah duduk diam membuatkan saya tersenyum dalam perjalanan..kadang - kadang marahkan dia pun ada juga,..hihi..sampai di sana hampir pukul 11 malam agak lambat kerana keadaan cuaca tidak mengizinkan...selepas selesai ambik stok barang kami terus pergi ke sebelah tesco selayang untuk mencari hotel - hotel yang boleh merehatkan badan.. pukul 3.00 pagi kami semua check in hotel...budget hotel semalam RM70 aja...ambik 3 bilik utk kami berenam...hahaha yang kelakarnya tido atas tilam hotel itu seperti tido di atas papan...tilamnya mak aiiiiii kerasnya....hohoho...sakit belakang rasanya...hik..hik..

esok pagi sesudah subuh telefon saya berdering tanpa henti..pangilan dari customer - customer yang di hargai..setiap panggilan yang masuk adalah rezeki saya walaupun kadang - kadang agak merimaskan tapi saya masih tersenyum kerana itu adalah rezeki saya dan hasya sofea..tanpa usaha keras untuk berjaya kita takkan berjaya.. Insha Allah doakan yang baik - baik saja untuk saya yer..:)

Pengalaman yang cukup indah pada hari tersebut seisi suai kenal dengan customer - customer yang selama ini hanya kenal di alam maya sahaja membuatkan saya terkesima walaupun saya tidak mengenali sepenuhnya mereka semua tapi saya suka kerana masing - masing mempunyai sikap keramahan yang terpancar..(mungkin semua orang berniaga macam nie kot kena ramah antara satu sama lain..hik..hik..) apapun u all semua memang sporting giler la..best macam nak buat lagi roudtour 3 bulan sekali ka..hihihi...Insha Allah jika Allah perkenankan dan sokongan dan dorongan dan sahabat - sahabat semua..

sayangnya planing sebelum pergi kalau berkesempatan nak bergambar dengan semua customer tapi oleh kerana kesibukan saya yang terselah terpaksalah pendamkan saja hasrat di hati..:) takpa lain kali saya bawa jurufoto sama ya...:) saya berharap semua customer saya berpuas hati dengan layanan saya hari 2 walaupun kadang - kadang moody saya agak serius mungkin kerana penat tapi saya tahu anda semua pasti memahaminya.. 3 hari 2 malam pengalaman yang begitu bermakna dalam hidup saya dan jugak wakil suami di sana..ummi harap abg tersenyum di sana melihat telatah isteri abg yang agak hyperaktif besama puteri kita..hihihi..ini baru dikatakan hidup malaysia seperti dialog abg yang selalu sebut perkataan " Hidup Malaysia"

malasyia masih hidup abg cuma abg saja terlalu cepat pergi meninggalkan ummi tanpa boleh melihat pembangunan malaysia yang akan datang.. abg pergi meninggalkan pesanan..amanat yang terlalu berat untuk ummi mengharunginya.. tetapi alhamdulillah berkat kekuatan minda dan fizikal yang ada dalam diri ummi hampir 50% pesanan dan amanat abg ummi laksanakan..Syukur padamu Ya Rabb kerana sentiasa melinndungiku insan yang lemah yang alpa dan tidak boleh melarikan dari membuat kesilapan..Hidup ummi perlu diteruskan banyak perkara sayang yang bermain di minda ummi untuk maju lebih ke depan.. simpanan ummi belum cukup sepenuhnya untuk menunaikan impian abg.. Insha Allah lima tahun ke hadapan selagi umur panjang mana tahukan? abg doakan ummi di sana yer sayang..dan ummi sentiasa doakan abg dari sini supaya abg boleh tido dengan tenang di sana...tak sabar rasanya nak jumpa di sana tetapi ummi perlu siapakan bekalan untuk kita berdua yang secukupnya terlebih dahulu sebelum Allah izinkan kita bertemu semula...

Makin hari cintai ini semakin menebal tak pernah pupus walaupun setiap hari ummi menghadapai situasi yang sangat sibuk..dalam kesibukan harian wajah abg masih akan nampak di mana - mana.. Subhana Allah..Allah terlalu eratkan hubungan kita ummi perlu kekalkan hubungan ini hingga ke syurga menemani abg di sana..Amin...

Eh..melalut pulak saya ini..hihi..bercerita pasal roudtour tadi saya tidak ada paa lagi yang perlu di ucapkan.. TERIMA KASIH UNTUK SEMUA YANG TERUS MEMBERI SOKONGAN DAN DORONGAN BUAT SAYA..INSHA ALLAH HANYA ALLAH YANG MEMBALAS JASA KALIAN SEMUA..
jika ada..orang buat baik pada kita..kita hendaklah membalas dengan kebaikan bersama..jika ada orang yang berbuat jahat pada kita...kita hendaklah membalas dengan senyuman dan doakan yang baik - baik saja untuk mereka.. Insha Allah kemenangan akan bersama dengan orang yang sabar..tak semestinya dengan mengalah menbuatkan kita kalah akan tetapi kita menang di sisi Allah.. Mujahadahlah..Insha Allah...:)

MUJAHADAH.
Bukanlah satu ungkapan hebat yg terbit dari jiwa yg kental
Bukanlah sekadar ungkapan keras, memecahkan hening.

Tapi suatu tindakan yg maha hebat.
Menolak nafsu sehabis-habisnya.
Mengekang keinginan yang datang membawa keseronokan yg memusnahkan.
Menghapus gejolak jiwa yang membisikkan keindahan.
Satu usaha mememangkan Iman saat akal, hafsu dan hati berhempas-pulas berlawan.

Sehebat mana pun ungkapan mujahadah diungkapkan, tapi tiada tindakan yg mengiyakan, tiada guna.. Mujahadah itu pahit kerana ganjaran syurga itu manis...

sisipan gambar yang tak seberapa masa di roudtour hari 2...tak sempat pun saya nak capture banyak - banyak

1 comment: