Total Pageviews

Saturday, February 9, 2013

~RINDU~

Jam hampir menunjukkan pukul 5.00 pagi.. selesai saja menunaikan kerja - kerja harianku di depan komputer tiba - tiba aku terklik satu folder di komputer yang telah lama ku cari selama ini iaitu folder gambar arwah suamiku ketika dia sedang menjalankan rawatan di hospital satu ketika dulu..

Satu - satu gambar ku tatapi dari wajahnya yang kecerian sehingga wajah dia semakin layu sebelum Sakaratul Maut datang menjemputnya.. Ya Allah aku sangat rindu wajah itu..senyumanya,tawanya tak mungkin akan ku lupakan.. Airmata laju mengalir tanpa henti,,

Abang jika abang masih ada tika ini tentu abang akan sentiasa senyum melihat karenah puteri kita..
anak yang sangat di sayangi oleh abang satu ketika dulu sekarang sudah semakin membesar hari demi hari.
celotehnya yang tidak pernah jemu setiap kali ayang bersamanya...sebenarnya ayang sangat letih dengan kehidupan sekarang.. sangat letih dengan perasaan ini.. sangat letih dengan masalah yang di tanggung seorang diri.. sangat letih untuk menjalankan tanggungjawab sebagai ibu dan bapa..

Bukan niat ayang untuk menyalahkan takdir abang,namun jauh di sudut hati ayang yang ayang belum bersedia kehilangan abang.. pada siapa lagi ayang nak mengadu kerana abang telah pergi  meninggalkan ayang untuk selamanya.. ayang sudah tidak ada tempat bermanja.. sudah tidak lagi bahu untuk ayang letakkan kepala apabila ayang menghadapi masalah..

Sejak selesainya lafaz sakinah kita dulu.. kita selalu menghadapi masalah kan..sehingga kini masalah datang tanpa henti.. dulu segala masalah kita harungi bersama.. tapi kini hanya ayang seorang yang terpaksa mengalasnya..entahlah bolehkah ayang mengalas semua ini..kadang - kadang rasa macam nak pergi saja temankan abang di sana.. rindu sangat kat abang..tapi apakan daya takdir telah memisahkan kita di dunia..
ayang selalu berdoa bahawa kita akan di satukan di Jannah nanti.. tempat yang hakiki..  In Shaa Allah..

ku sangat cinta kamu..
ku sangat sayang kamu..
ku sangat rindu kamu..
wahai suamiku..
damailah engkau di sana..

1 comment: