Total Pageviews

Sunday, July 17, 2011

One day (part 2)

17/7/2011

Sejak hari itu aku dan dia selalu ber'sms tanpa henti..boleh dikatakan setiap hari..pagi,tengahari,petang dan malam..tika itu kami tidak mampu lagi untuk berbual @ bergayut telefon masing-masing kena save budget hanya dengan sms..kami hanya berbual telefon cuma setiap malam minggu (hari sabtu malam ahad after pukul 12.00 malam) time itu talian telekom memamg save budget..hihihi..Entah kenapa walaupun kami tidak pernah bersua muka tapi kami masing - masing ambil berat akan hal kami berdua..(mungkin dah terletak jodoh kami berdua)..

Menghitung Hari

Saat demi saat..
Minit demi minit..
Jam demi jam..
Hari demi hari..
Minggu demi minggu..
Bulan demi bulan..
Dan tahun demi tahun..
Akhirnya genap setahun perkenalan kami tanpa bersua muka..

One day..(sms aku)

Dia : salam awak tgh buat apa tu?
Aku : tak buat apa - apa tengah termenung..
Dia : termenung kenapa rindukan saya ke?
Aku : Eeee...perasan..xde la memikrkan masa depan & rindukan mak abh saya..
Dia : ooo..Mak abah awak pergi mana? kenapa awak rindu..
Aku : Mak & abah saya dah lama meninggal..saya membesar tanpa kasih sayang mereka la
Dia : ooo..maafla sebab saya tak tahu lagipun awak tak pernah bercerita..
Aku : dah awak tak tanya...hihihi
Dia : xpe la awak seperti saya..saya walaupun saya masih ada lagi org tua tp kasih sayang saya more to tok saya..sebab saya tinggal dengan tok saya dari umo saya 2 hari lagi..
Aku : ooo ok la sebab awak masih ada tok..saya tok pun tak sempat nak melihat..
Dia : awak jangan sedih - sedih ya saya akan ada..saya boleh temankan awak..
Aku : hehehe
Dia : sue! dah setahun kita sms yer tapi saya tidak pernah tau tarikh lahir awak @ no kad pengenalan awak..kalau tak keberatan boleh awak bgtau saya..
Aku : ye la kan saya pun tak tahu awak punya tarikh lahir..
Dia : tarikh lahir saya 6/10/1980 ic 801006-06-5471
Aku : kenapa 06 awak lahir kat mana yer
Dia : dekat pahang sebab masa itu mak dengan abah saya keja dekat sana..
Aku : tarikh lahir saya 8/8/1982 ic 820808-02-5328
Dia : 8882 cantiknya no...ada kerasian..
Aku : ye ke..hihihi..mungkin..
Dia : Sue bila kita boleh berjumpa yer!
Aku : InsyaAllah kita pasti berjumpa suatu hari nanti..
Dia : ye la rasanya tak sabar nak jumpa awak..rupa awak macam mana..awak nie tinggi ke,putih ke,gelap ke...(hahaha..lawak aja)
Aku : saya biasa-biasa aja..tinggi 159cm,berat 48kg(dulu 48kg skrg dh double kg..hihihi) kulit warna kuning langsat tak putih sangat
Dia : kuning langsat warna macam mana yer..
Aku : macam warna buah langsat..heheh..awak pulak macam mana
Dia : saya? nanti awak jumpa & tengok sendiri la yer..saya pasti awak akan terpikat dengan tahi lalat saya..
Aku : hah? tahi lalat
Dia : nanti awak tau la...
Aku : ok.nanti kita sambung lain yer awak..
Dia : ok tapi sebelum itu saya ada lagu nak tujukan untuk awak..
Aku : lagu apa pulak?
Dia : tajuk lagu itu "That Thing You Do " by the wonders..awak dengar yer..
Aku : ok nanti saya dengar yer..

Lirik lagu tersebut..

You, doing that thing you do
Breakin' my heart into a million pieces
Like you always do
And you, don't mean to be cruel

You never even knew about the heartache
I've been going through
And I try and try to forget you girl
But it's just so hard to do

Every time you do that thing do
I, know all the games you play
And I'm gonna find a way to let you know that
You'll be mine someday

Cuz we, could be happy can't you see
If you know me, let me be the one to hold you
And keep you here with me
Cuz I try and try to forget you girl

But it's just so hard to do
Every time you do that thing do
I don't ask a lot (I don't ask a lot)
But I know one thing for sure (Know one thing for sure)

It's the love that I haven't got girl
And I just can't take it anymore
Cuz we, could be happy can't you see
If you know me, let me be the one to hold you

And keep you here with me
Cuz it hurts me so just to see you go
Around with someone new
And if I know you you're doing that thing

Every day just doing that thing
I can't take you doing that thing you do

Abg...bila ayg dengar lagu ini..
Ayg jadi ceria & happy..
Teringatkan detik perkenalan kita..
Dulu masa abg tujukan lagu ini dekat ayg..
Dalam hati ayg berkata mamat nie tuju lagu apa dekat aku tak best langsung..
Kalau abg nak tahu lagu ini mula ayg meminati bila kita dah berkahwin..
Sebabnya hari - hari abg pasang lagu nie dekat rumah..
Sekali dengan ayg la dengar dan secara tak sengaja ayg pun meminatinya..
Rindunya saat itu abg..Rindu sangat..ketika abg mandi pun abg nyanyikan lagu yang sama..

Sekarang ayg rasa terkilan...terkilan kerana tidak dapat mendengar suara abg lagi..
Suara abg menyanyi untuk hiburkan hati ayg..
Sedih yang teramat sangat..Dalam hidup ayg tak pernah rasa sedih sampai macam ini..
Sekarang hari - hari sedih..
Orang cuma berkata..sabar lah mala..redha aja denga ketentuan Ilahi..
Secara teorinya memang ayg redha segalanya..
Tapi secara mentalnya hanya Allah yang tahu..Betapa rindukan abg..
Orang yang mengalami musibah seperti ayg aja yang dapat merasainya..

Merasai kehilangan orang yang dicintai dan kasihi..
Yang selama ini dia la nafasku..jantungku..dan sebahagian hidupku..
Sekarang sebahagian hidupku ada disini (didunia sementara) yang selebihnya pergi bersama abg...Ya Allah bantulah hambamu...Moga ada sinar dalam hidupku walaupun terlalu perit untuk ku merasakan semua ini..

1 comment:

  1. alhmdulillah dh ada smbungan.waiting for part 3. =)

    ReplyDelete