Total Pageviews

Friday, September 30, 2011

Allah mampukah aku...

aku berusaha untuk tidak fikirkannya...jujur..aku cuba kuatkan hatiku...sedaya-upaya aku buang segala apa yang membuatkan aku ingat padanya..tapi ya Allah...dia datang kembali...Allah..apa yang harus aku lakukan...bantu hambaMu yang daif ini...

ku genggam tanganku..nafas ku tarik sedalam-dalamnya..ku cuba raih semula semangat yang ada dalam diri...ku pejamkan mata..ingin sekali saat itu apabila aku membuka mata..semua yang ku resahkan hilang..lenyap dibawa bersama nafas yang ku hembuskan...

Allah...tidak!!..jangan..!!! aku tidak boleh lemah...aku harus kuat!!!...aku tidak boleh lemah hanya kerana hal-hal sebegini...kehilangan yang mungkin ada gantinya..walau gantinya itu, tidak seperti yang pergi..tapi Allah itu Maha Mengetahui...Dia tidak akan menganiayai hambaNya...pasti dia punya rencana yang lebih baik buatku...mungkin dengan cara ini lah..Allah ingin menggantikan itu dengan yang lebih baik untukku...hmm..aku cuba pujuk hatiku...yer..baru tadi aku terkesima dengan kata-kata indahMu...yang kau sampaikan melalui kalam suciMu..bahawa...


'' Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya...dan ia mendapat siksa (dari kejahatan) yang dikerjakannya. ( mereka berdoa ): "ya Tuhan kami, jangan lah Engkau hukum kami jika kami lupa atau tersalah. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau bebankan kami dengan beban yang berat sebagaimana Engkau bebankan kepada orang-orang yang sebelum kami. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang tidak sanggup kami memikulnya. Beri maaflah kami, ampunilah kami, dan rahmatilah kami. Engkaulah penolong kami, maka tolonglah kami terhadap kaum yang kafir " ( Al-Baqarah 286 )

Allah...
Hebatnya perancangan buat muslimahMu ini...ku yakin..semuanya tanda kasih sayangMu..kerana dengan ujian inilah aku semakin dekat denganMu...setiap badai keresahan yang menghempap dada ini, akan ku lawan dengan asma'Mu..aku ku halang dengan dzikirMu...Allah..

ya..muslimah tidak boleh lemah!!..kuatkan semangat..!!..La Tahzan..Allah ada bersamaku...biarkan..ada yang lebih penting yang harus aku fikirkan..jangan rosakkan hati dan fikiran hanya kerananya..ya Allah..akan ku cuba betulkan niatku..akan ku terus bertegas dengan perasaanku sendiri..aku tidak boleh 'manja'kan hati ku lagi..Allah...

padaMu ku berserah...
padaMu ku bertawakkal...

1 comment:

  1. mala,tak mampu diri ini berkata2..mg2 Allah sntiasa menguatkan hatri kita...

    ReplyDelete