Total Pageviews

Saturday, October 1, 2011

Terima Kasih Ya Ukhti..

Blog dah aktif semula...bila dah aktif ada saja idea yang nak dicari untuk di coretkan..tiba - tiba aku teringat tentang mesej seorang sahabat arwah suamiku..mesej kata - kata semangat dari dia...aku berfikir sejenak siapa yer nama dia sehingga mesej yang disampaikan membuatkan aku masih teringat di sebalik kata - katanya...aku pun log in facebook arwah suami aku dan cuba seacrh seorang demi seorang sahabat arwah suamiku...Akhirnya aku terjumpa..inilah kata - kata sokongan dari beliau...

Assalamualaikum, Mala...

Apa khabar? Mcm mana life la ni? Saya doakan semuanya baik n semakin bgs setiap hari. Terus tabahkan hati, walaupun bukan mudah.

Saya tgk Mala mmg sgt tabah dr hari kami tau arwah Chon sakit, smpila la ni... (walaupun dlm hati mala, hanya Allah s.w.t n mala sj yg tau..)

Saya pun dah kehilangan mak, rasanya sikit sbyk dpt faham perasaan mala. Bukan mudah nak melalui hari2 tanpa insan yang kita sgt kasihi. Saya dah tgk mcm mana sshnya ayah saya nak lalui hari2 dia bila arwah mak saya dah pulang dijemput Ilahi.

Saya faham, lebih berat bagi mala sebab kehilangan suami, tmpt bergantung harap dan kasih syg. Berganda lebih hebat dugaannya dari apa yg saya pernah lalui.

Tapi dik, sbg hambaNya, saya tau mala sentiasa percaya yang Allah takkan menguji hambaNya lbh dari apa yg termampu dia tanggung. Allah maha mengetahui. Dia lebih tau apa yg Dia dah rancang untuk kita. Kan?

Macam saya, smpi la ni jodoh xsampai2 lg... Hahahaa... tp mcm yg saya kata td, saya percaya Allah s.w.t lbh mengetahui apa yg Dia rancangkan utk saya.

Tujuan saya message mala bukan sebab nak bagi nasihat atau apa. No specific reason. Cuma rasa tanggungjawab sbg insan dan sahabat. Mcm nk borak2 ja... Dah lama sbnrnya nak bertanya khabar. Tapi tercari-cari kata2 sesuai. At least mala tau, ramai yg mmg ambil berat. (Walaupun tak pernah sekali pn jumpa mala in person n dh lama xjmpa arwah Chon sejak habis skolah rendah....)

Kuatkan semangat ye, dik...

Wassalam...

----------------------------------------------------------------------------

Wsalam.. terima kasih kak..

mala akn usaha mncari redhaNya. krn Allah melihat kpd hasil mala. balasan yg setimpal itu imbalannya. sama ada dlm bentuk yg sama sprti apa yg kita usahakan mgkin juga balasan itu dlm bentuk lain yang tidak pernah kita sangka2.

yakinlah bhwa hidup ini diciptakan dgn indah, & ujian itu penyerinya. Ujian itu wasilah mala mcapai apa yg sepatutnya yg terbaik dlm hidup mala. Ujian itu perlu sblum melayakkan diri mala menerima imbalan yg pastinya tetap membuatkan hidup mala tenang & dlm keredhaanNya.

Cukuplah Allah sebagai pelindung mala
Sesungguhnya Allah bersama dgn orang yang bersabar.
mala x perlu bersedih kerna ksdihan mala dah trmaktub yg mala hnya insan biasa yg kdg2 mmpunyai akal yg pndek.

Hidup mala tetap ada pasang surutnya. Tetap ada kegembiraan walapun
terselit duka. Allah jga telah berjanji slps kssahan pasti kesenangan berpanjangan akn dtg menghampiri.
Untuk mgharungi caranya juga Allah telah jelaskan.
Solat & sifat sabar itu penawarnya.

untungnya kak yani kerna msh mmpunyai ayah..untgnya mala semua org yg mala sayang telah pegi mnggalkan mala..suami..mak..abah, adik beradik yg lain & 3 babies kami yg x smpat mlihat dunia..mereka pegi mnyambut seruan ilahi..apa yg mala harapkan skrg akan terus berdoa & bdoa moga kami bertemu smula disana..AMIN..

~~ Terima Kasih Kak Norhayani Adrus~~

1 comment:

  1. sbnrnya xda nk komen apa..cuma setuju ngan apa yg yani katakan..dan buat yani..jodoh tu ketentuan Ilahi..cuma cepat ngan lmbt ja jodoh tu smp..
    dan wt mala..kematian juga ketentuan Yang Maha Esa..dan ketentuan utk mala terlalu awal kan..apapn mala..betul apa yg yani katakan..masih ada lg kwn2 chon yg amil berat walau bkn selalu kami btanya kabar...

    ReplyDelete