Total Pageviews

Thursday, September 29, 2011

Pada siapa harus ku mengadu selain dariMU...

Ya Allah..semakin hari aku rasa semakin tenang dengan mendekati diriku denganMU Ya Allah..akan tetapi selain dariMU aku sudah tiada lagi tempat untuk mengadu..meluahkan segala keperitan yang ku alami sekarang..pada zahirnya aku nampak seakan - akan tenang dan kuat pada pandangan manusia - manusia di sekelilingku..Tapi hakikatnya hati aku semakin hari semakin sakit...tak terluah dengan kata - kata...

Aku tak tahu Ya Allah apa salahku pada mereka...kenapa mereka begitu membenciku..apa salahku Ya Allah..tolonglah HAMBAMU ini Ya Allah...adakah aku perlu melarikan diri & berhijrah dari pandangan mereka semua,,fikiranku menjadi semakin kusut...kusut dan sedih bukan kerana kehilangan suami yang di kasihi tetapi sekarang kusut & sedih dengan manusia di sekelilingku...Adakah aku begitu KUAT Ya Allah untuk menghadapi semua ini...di hina,di caci,dikeji,dijatuhkan maruahku sebagai martabat seoarang wanita..Allahukahbar...

Salahkah aku untuk setia pada suamiku yang sudah tiada...salahkah aku terlalu berhati - hati dengan percakapanku? salahkah aku untuk berkongsi amalan ilmu tarbiyah dan usrah di alam maya bersama sahabat - sahabatku...adakah aku HIPOKRIT Ya Allah dengan segala tingkah lakuku sekarang...Aku Redha Ya Allah.. Ku tahu Ya Allah mesti ada sebab dan musibah yg kau turunkan untukku,,apa yang perlu lakukan sekarang Tingkatkan lagi Kesabaranku..

Kadang - kadang aku berfikir Ya Allah adakah wanita - wanita lain yang mengalami musibah yang aku alami sekarang begitu kuat untuk menghadapi semua ini..sedangkan aku yang terlalu berhati - hati yang cuba untuk tidak mengendahkan dengan segala hal - hal keliling rasa tersentuh juga diri ini..Hati wanita mana yang tak tersentuh kan? terus terang ku katakan semakin hari aku semain pinggirkan diriku dengan keadaan manusia - manusia disekelilingku...biarlah hidupku hanya untukMU,Suamku,anakku serta sahabat - sahabat alam mayaku...

Semua dah tersirat dan tersingkap oleh takdirMU Ya Allah...aku Redha dengan ketentuanMU kerana aku telah terpilih olehMU...aku pasti satu hari pelangi akan muncul dalam hidupku...dan aku pasti yang suatu hari sinaran suria pasti akan sentiasa menyinariku..Ku akan pegang dengan janjiMU Ya Allah...Aku akan sentiasa senyum sebaik mungkin walaupun dalam hati kecilku hanya padaMU ke bersujud...aku akan terus berdoa dan berdoa padaMU moga perjalanan hidupku dilindungi olehMU...

Aku akan berlakon dan bermain wayang untuk orang sekelilingku jika itu semua dapat memuaskan hati mereka..aku akan terus tersenyum dan ketawa demi mereka kerana aku ingin menjaga ukhuwah untuk selamanya bukan untuk memutuskan ukhuwah walaupun acap kali aku mendengar perkataan memutus ukhuwah tapi akan aku pertahankan demi semua pihak...aku akan sentiasa doakan mereka...semoga mereka juga dilindungi olehMU Ya Allah...Amin...



SENYUMLAH SAYANG...SENYUMLAH UNTUK ALLAH,SUAMIMU,ANAKMU & DUNIA..

No comments:

Post a Comment